Τι πρέπει να ξέρετε για το σωματικό λίπος (Ιδανικό ποσοστό λίπους)

Τι πρέπει να ξέρετε για το σωματικό λίπος (Ιδανικό ποσοστό λίπους)

Τι πρέπει να ξέρετε για το σωματικό λίπος (Ιδανικό ποσοστό λίπους)

 

Τι είναι το σωματικό λίπος, πως υπολογίζεται και ποια τα ιδεώδη επίπεδα;

Το ποσοστό σωματικού λίπους εκφράζει την ποσότητα λιπώδους  στο σώμα.

 

Ιδεώδη Επίπεδα

Σύμφωνα με τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία το ιδανικό ποσοστό λίπους ανάλογα με την ηλικία σημειώνεται ακολούθως:

 

Ιδανικό σωματικό λίπος για γυναίκες

  • Για γυναίκες 20-30 ετών: 18-22% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για γυναίκες 31-40 ετών: 20-24% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για γυναίκες 41-50 ετών: 21-25% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για γυναίκες άνω των 50 ετών: 22-26% του συνολικού Σωματικού Βάρους

 

Ιδανικό σωματικό λίπος για άντρες

  • Για άνδρες 20-30 ετών: 10-15% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για άνδρες 31-40 ετών: 12-16% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για άνδρες 20-30 ετών: 14-18% του συνολικού Σωματικού Βάρους
  • Για άνδρες 20-30 ετών: 15-20% του συνολικού Σωματικού Βάρους

 

Παχυσαρκία

Σύμφωνα με τον ορισμό των παραμέτρων για την εξακρίβωση της παχυσαρκίας:

  • Άνδρες: σωματικό λίπος > 22% σωματικού βάρους.
  • Γυναίκες: σωματικό λίπος > 32% σωματικού βάρους.

 

Τι πρέπει να ξέρετε για το σωματικό λίπος (Ιδανικό ποσοστό λίπους)

Πως υπολογίζεται

Η λογική της «Αρχής του Αρχιμήδη» επιτρέπει χωρίς την παρουσία πολύπλοκων επιστημονικών οργάνων να υπολογιστεί το λίπος σώματος.

Σύγχρονες επιστημονικές μέθοδοι υπολογισμού του ολικού σωματικού λίπους είναι πολλές:

Η απλή της άθροισης των δερματοπτυχομετρήσεων του δικέφαλου, τρικέφαλου, λαγόνιου και υποωμοπλάτιου (απαιτείται ειδικό όργανο: δερματοπτυχόμετρο), η φωτομέτρησης του τρικέφαλου, η βιοηλεκτρική αντίστασης (απαιτούνται ειδικοί λιπομετρητές) και η περισσότερο αξιόπιστη μέθοδος DEXA που βασίζεται στις ακτίνες Χ.

 

Τι πρέπει να ξέρετε

Συνήθως το υψηλό σωματικό λίπος συνδυάζεται και με υψηλό Δείκτη Σωματικής Μάζας. Ταυτόχρονα, στην πλειονότητα των ατόμων που εμφανίζουν τους παραπάνω δείκτες αυξημένους και που χαρακτηρίζονται ως υπέρβαροι και πολύ περισσότερο ως παχύσαρκοι, αυξάνεται ο κίνδυνος για υψηλά επίπεδα σακχάρου, χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, και ολικών λιπιδίων αίματος και κατ΄ επέκταση αποτελούν ομάδα υψηλού κίνδυνου.

  «Κάψε» λίπος από την κοιλιά με 8 απλές κινήσεις!

 

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD • Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ – Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας • Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου • Επιστημονικός Συνεργάτης Α’ Νευρολογικής Κλινικής, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ Αιγινήτειο Νοσοκομείο • Εκπαιδευτής Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών • Τηλ. 210 3647517 • Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Αφήστε μια απάντηση