Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2019

Φυτά εσωτερικού χώρου που εγγυώνται καλύτερο ύπνο

6 φυτά εσωτερικού χώρου που εγγυώνται καλύτερο ύπνο

Τα φυτά ομορφαίνουν το σπίτι και του προσδίδουν ζεστό και φιλόξενο χαρακτήρα.




Ο ύπνος και η έλλειψή του είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της σημερινής εποχής – οι ρυθμοί και το άγχος συμβάλουν σημαντικά. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες εύκολες και οικονομικές λύσεις που θα σας κάνουν και κοιμηθείτε ευκολότερα και καλύτερα – τα φυτά!


Η χρησιμότητα των φυτών είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς κατά τη διάρκεια της φωτοσύνθεσης παίρνουν διοξείδιο του άνθρακα και εκπέμπουν οξυγόνο, κάτι που είναι σημαντικό για την ανθρώπινη αναπνευστική λειτουργία.Το βράδυ ωστόσο, η λειτουργία αντιστρέφεται και τα φυτά παίρνουν οξυγόνο και εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα.

Η ποσότητα οξυγόνου που χρειάζονται όμως είναι μικρή και δεν συγκρίνεται με τα οφέλη τους για την ανθρώπινη υγεία.

Δείτε στο video που ακολουθεί ποια φυτά εσωτερικού χώρου αξίζει να έχετε στην κρεβατοκάμαρά σας και πώς ωφελούν τoν ύπνο και την υγεία σας.


Φυτά που θα σε βοηθήσουν να κοιμάσαι πιο εύκολα


1. Λεβάντα. 

Υπάρχει λόγος που συναντάτε συχνά τη λεβάντα να χρησιμοποιείται ως αρωματικό χώρου και ως σπρέι στα λινά: αρκετές έρευνες έχουν καταλήξει πως το όμορφο αυτό φυτό βοηθάει στη χαλάρωση και στην ηρεμία. Μια φρέσκια λεβάντα (και όχι αποξηραμένη) απελευθερώνει περισσότερο άρωμα. Βάλτε, λοιπόν, μία στο υπνοδωμάτιό σας. Τους αρέσει το φως, οπότε βάλτε την δίπλα στο παράθυρο.


2. Σπαθίφυλλο. 

Το σπαθίφυλλο είναι ένα φυτό που ανανεώνει φυσικά τον αέρα, δηλαδή απομακρύνει τα επιβλαβή χημικά (όπως πχ την φορμαλδεΰδη, τη σκόνη που υπάρχει στον αέρα και άλλα αλλεργιογόνα) και απελευθερώνει οξυγόνο. Ο καθαρός αέρας σίγουρα θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα. Το σπαθίφυλλο μπορεί να αντέξει το λιγοστό φως, γι αυτό και είναι ιδανικό για το υπνοδωμάτιο. Χρειάζεται πότισμα 1-2 φορές την εβδομάδα.

3.Γαρδένια. 

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως το φυτό αυτό έχει υπέροχο άρωμα και κατά πως φαίνεται το άρωμα έχει και ηρεμιστική επίδραση. Η γαρδένια είναι ευαίσθητο φυτό και χρειάζεται φροντίδα: θέλει αρκετό φως που όμως δεν την χτυπάει!

3.Γιασεμί. 

Αυτό το φυτό έχει μια κατευναστική επίδραση τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό μας. Σύμφωνα με τον Δρ Bryan Raudenbush, ο οποίος επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Wheeling Jesuit University (WJU), η μυρωδιά του γιασεμιού και μόνο είναι ικανή να μας βάλει πιο γρήγορα για ύπνο. Αυτό συμβαίνει λόγω του ότι η μυρωδιά αυτή έχει επιπτώσεις στο ανθρώπινο νευρικό σύστημα, χωρίς να είναι απαραίτητο να έχεις κάποια ευαισθησία στο συγκεκριμένο άρωμα.

Ροζ γιασεμί Δεν είναι απλά ένα πανέμορφο φυτό που θα στολίσει υπέροχα το υπνοδωμάτιό σας, αλλά έχει και ένα άρωμα που λειτουργεί ηρεμιστικά και προσφέρει φυσική χαλάρωση. Η χαλάρωση και τα χαμηλά επίπεδα άγχους, οδηγούν φυσικά σε καλύτερο ύπνο. Βάλτε το δίπλα σε ένα ηλιόλουστο παράθυρο, καθώς χρειάζεται φως και ποτίζετέ το με μέτρο!

4. Σανσεβιέρια. 

Οι άνθρωποι χρειάζονται οξυγόνο όλη τη μέρα, αλλά τα υψηλότερα επίπεδα οξυγόνου τη νύχτα βοηθάνε στον καλύτερο ύπνο. Τα περισσότερα φυτά απελευθερώνουν οξυγόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και το βράδυ ξεκουράζονται. Η σανσεβιέρια ωστόσο, παράγει οξυγόνο πάντα – ακόμα και όταν κοιμάστε. Χρειάζεται πότισμα όπως κάθε άλλο φυτό: μια φορά κάθε δύο εβδομάδες.

5. Αλόη (Aloe Vera). 

Η αλόη είναι πάρα πολύ γνωστή και χρησιμοποιείται σε αρκετά προϊόντα ομορφιάς, αλλά έχει και θεραπευτικές ιδιότητες που την κάνουν ακόμη πιο ξεχωριστή και σημαντική για την καθημερινότητα μας.

Στην ουσία, η Αλόη παράγει δύο ουσίες, το gel και το λατέξ, τα οποία χρησιμοποιούνται για την δημιουργία φαρμάκων. Επίσης, λειτουργεί σαν το Φυτό φίδι, δηλαδή εκπέμπει οξυγόνο τη νύχτα, κάνοντας τον ύπνο μας πιο ξεκούραστο.

6.Βαλεριάνα. 

Η βαλεριάνα έχει χαλαρωτικές ιδιότητες. Εκτός από τις αγχολυτικές της ιδιότητες, η βαλεριάνα θεωρείται χρήσιμη και για τις περιπτώσεις αρθρίτιδας, νευραλγίας, κολίτιδας, υπέρτασης, κολικών του εντέρου, ρευματικών πόνων και δυσμηνόρροιας αλλά και για κράµπες, ημικρανία, αϋπνία, πονόδοντο και νευρικό άσθμα.

Αν έχετε πονοκέφαλο, μπορείτε να πιείτε ένα αφέψημα βαλεριάνας βράζοντας 10 γραμμάρια φύλλα ή ρίζα βαλεριάνας σε ένα λίτρο νερό.

Για να καταπολεμήσετε την αϋπνία, αφήστε για 45 λεπτά µία χούφτα φύλλα βαλεριάνας σε δύο κούπες βραστό νερό, σκεπάζοντας καλά το σκεύος για να µην κρυώσει το αφέψημα. Πίνετε 3-4 φορές την ημέρα, καθώς και 30-45 λεπτά πριν από τον ύπνο.

7. Χρυσός Πόθος 

Ένα εξίσου αποτελεσματικό και ισχυρό φυτό όσον αφορά την αντιμετώπιση της φορμαλδεΰδης, είναι ο χρυσός πόθος, ο οποίος είναι αναρριχώμενο φυτό και μεγαλώνει αρκετά. Και πάλι σύμφωνα με την NASA, μία από τις ιδιότητες του είναι ότι καθαρίζει την ατμόσφαιρα και είναι από τα πιο δημοφιλή και αξιόπιστα φυτά εσωτερικού χώρου που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.

8. Δενδρολίβανο 

Δεν δίνει μόνο υπέροχη γεύση στο φαγητό μας. Είναι γνωστό ότι η μυρωδιά του μειώνει το άγχος και βελτιώνει τη μνήμη. Κράτα μια μικρή γλάστρα με δενδρολίβανο στο δωμάτιό σου και τρίψε λίγο από αυτό στα χέρια σου πριν κοιμηθείς για να εκμεταλλευτείς όλα τα οφέλη του στη διάρκεια του ύπνου…


Newsitamea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου