Έλλειψη βασικών βιταμινών: Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται;

Έλλειψη βασικών βιταμινών

Μια ισορροπημένη και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας του οργανισμού.

Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών, βιταμινών και μετάλλων, προκαλεί συμπτώματα, που αν εντοπιστούν εγκαίρως μπορούν να αντιμετωπιστούν.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Η έλλειψη βιταμινών μπορεί να προκαλέσει ποικίλα συμπτώματα τα οποία μπορεί να διαφέρουν σε ένταση από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Καθοριστικό για την ένταση και τα συμπτώματα της έλλειψης βιταμινών είναι ποια βιταμίνη λείπει στον οργανισμό, αν έχει έλλειψη μίας μόνο ή περισσότερων βιταμινών ή και ιχνοστοιχείων.

Άτομα που πάσχουν από χρόνια ή αυτοάνοσα νοσήματα διαπιστώνουν, ότι τα συμπτώματα μίας έλλειψης βιταμινών ή /και ιχνοστοιχείων μπορεί να μοιάζουν με τα συμπτώματα της χρόνιας πάθησης από την οποία νοσούν!

Μία έλλειψη βιταμινών / ιχνοστοιχείων σε ένα άτομο με ισορροπημένη διατροφή ήταν μέχρι σήμερα κάτι μάλλον σπάνιο. Ωστόσο οι καιροί φαίνεται να έχουν αλλάξει .

Οι έντονοι ρυθμοί της ζωής, η ρύπανση, οι εναλλασσόμενες καταστάσεις κάποιου ατόμου (ηλικία, ανάπτυξη, ορμονικές αλλαγές κλπ) και η αύξηση αυτοάνοσων νοσημάτων αυξάνουν επίσης τις ανάγκες του οργανισμού σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Καθώς δεν μπορούν πια να αναπληρωθούν οι ανάγκες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, προκαλείται έλλειψη η οποία έχει ως επακόλουθο έντονα συμπτώματα.

Το ήξερες; Η έλλειψη αυτής της βιταμίνης μπορεί να σε παχύνει και να σε γεμίσει άγχος

Δείτε στο παρακάτω βίντεο με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται η έλλειψη βιταμινών και συμβουλευτείτε γιατρό για την κατάλληλη αντιμετώπιση.

Ποιοι παράγοντες οδηγούν σε έλλειψη βιταμινών;


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Τρόπος μαγειρέματος τροφίμων

Οι βιταμίνες είναι ευαίσθητα συστατικά που δυστυχώς καταστρέφονται εύκολα από παράγοντες όπως το μαγείρεμα, η έκθεση των τροφίμων στον ήλιο, κακή συντήρηση.

  Καθαρή θάλασσα Βρώμικη θάλασσα Πώς θα τη καταλάβουμε

Το μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά η ποσότητα βιταμινών μέσα σε ένα τρόφιμο έως και να εξαφανίζεται.

Το ιδανικό μαγείρεμα για να κρατηθούν όσο πιο πολλές βιταμίνες γίνεται σε ένα τρόφιμο είναι σε χαμηλή θερμοκρασία, σε σκεύη με αεροστεγή συσκευασία, χωρίς πολύ νερό για να γίνεται ο βρασμός με τα ίδια συστατικά του τροφίμου.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα ορισμένων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Β12 , φολικό οξύ, σελήνιο. Αυτοί που καπνίζουν πολύ είναι σίγουρο ότι έχουν αν μη τι άλλο σοβαρή έλλειψη βιταμίνης C.

(Ένα τσιγάρο καταστρέφει 25-100 kg).

Αλκοόλ

Μια από τις κυριότερες αιτίες έλλειψης σημαντικών βιταμινών στον οργανισμό μας είναι το αλκοόλ. Στην εποχή μας δε, θεωρείται η πιο κύρια. Το αλκοόλ καταλαμβάνει τη θέση απαραίτητων πρωτεϊνών και εμποδίζει την απορρόφηση και αποθήκευση των βιταμινών.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι αυτοί που καταναλώνουν συχνά αλκοόλ να χρειάζονται πολύ περισσότερες βιταμίνες από αυτούς που δεν καταναλώνουν αλκοόλ.

Μη προσεγμένο διαιτολόγιο, αυστηρή δίαιτα αδυνατίσματος (κακές διατροφικές συνήθειες)

Η παράλειψη ορισμένων τροφών από το διαιτολόγιό μας ή η διαφοροποίηση του καθημερινού μενού έχει σαν αποτέλεσμα τον ελλιπή ανεφοδιασμό του οργανισμού μας σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις επιβάλλεται η ενίσχυση λήψης συμπληρωμάτων διατροφής.

Μελαγχολία – στρες

Η σημερινή εποχή παρουσιάζει πολύ συχνά το σύμπτωμα της μελαγχολίας σε όλους μας, που εναλλάσσεται με περιόδους άγχους και στρες. Οι περίοδοι στρες και μελαγχολίας έχουν σαν αποτέλεσμα την έλλειψη βιταμινών με βασικότερη αιτία τη μείωση της όρεξης που οδηγεί σε ελλιπή διατροφή.

  Mαμά Χρόνια Πολλά! (κινούμενη εικόνα)

Αντισυλληπτικά

Τα αντισυλληπτικά οδηγούν σε ανεπάρκεια βιταμίνης C, Β12, Β6 και φολικό οξύ και ψευδάργυρο.

Αντιβίωση

Όταν παίρνουμε αντιβίωση για μεγάλα διαστήματα καταναλώνουμε από τον οργανισμό μας κυρίως βιταμίνες Β και Κ. Οπότε συγχρόνως με τη θεραπευτική αγωγή πρέπει να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας και με επιπλέον βιταμίνες.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Μη προσεγμένη χορτοφαγία

Οι αυστηροί χορτοφάγοι (που δεν τρώνε ούτε γάλα ούτε αυγά) έχουν τάση έλλειψης βιταμίνης Β12 (προβλήματα αναιμίας). Γι’ αυτό πρέπει οπωσδήποτε να εμπλουτίζουν το καθημερινό τους μενού με φυσικό σύμπλεγμα Β.

ΠΗΓΗ: Onmed.gr , www.iatronet.gr

periergaa.blogspot.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αρέσει σε %d bloggers: