Μεταβολισμός: Σε ποια ηλικία αρχίζει να επιβραδύνεται;

 

Μεταβολισμός: Σε ποια ηλικία αρχίζει να επιβραδύνεται;

Μεταβολισμός: Σε ποια ηλικία αρχίζει να επιβραδύνεται;

 

Εάν αισθάνεστε ότι παίρνετε βάρος καθώς μεγαλώνετε ή έχετε λιγότερη ενέργεια, μπορεί να αναρωτιέστε εάν ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται.

Αλλά σε ποια ηλικία πραγματικά συμβαίνει αυτό; Και τι σημαίνει στην πραγματικότητα;

Η ταχύτητα που το σώμα σας καίει ενέργεια για τις καθημερινές του λειτουργίες ονομάζεται μεταβολικός ρυθμός. Για τους περισσότερους ανθρώπους, αυτό δεν αρχίζει να επιβραδύνεται μέχρι την ηλικία των 60 ετών , αλλά αλλάζει εάν αλλάξει το βάρος σας.

Ο μεταβολικός σας ρυθμός είναι διαφορετικός από τον μεταβολισμό της τροφής σας, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας αφομοιώνει και απορροφά τα θρεπτικά συστατικά από αυτό που τρώτε.

 

Μεταβολισμός: Σε ποια ηλικία αρχίζει να επιβραδύνεται;

 

Τι είναι ο μεταβολισμός και γιατί έχει σημασία;

Υπάρχει μεγάλη σύγχυση γύρω από τον όρο μεταβολισμός. Αυτό που μπορεί να έχετε στο μυαλό σας όταν σκέφτεστε τον μεταβολισμό σας είναι το πόσο γρήγορα το σώμα σας καίει θερμίδες.

Αυτό στην πραγματικότητα ονομάζεται μεταβολικός ρυθμός. Και με αυτό συνδέεται η συνολική ημερήσια ενεργειακή σας δαπάνη, η ποσότητα των θερμίδων που χρησιμοποιεί το σώμα σας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

Σε ποια ηλικία επιβραδύνεται ο μεταβολικός σας ρυθμός;

Όσον αφορά τον μεταβολικό ρυθμό – την ταχύτητα με την οποία το σώμα σας καίει θερμίδες – η απάντηση μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτή που περιμένετε. Μια πρόσφατη μελέτη εξέτασε δεδομένα από περισσότερα από 6.400 άτομα ηλικίας μεταξύ 8 ημερών και 95 ετών και βρήκε μερικά πολύ σαφή μοτίβα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η συνολική ημερήσια ενεργειακή δαπάνη περνά από τέσσερα διαφορετικά στάδια καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης αμέσως μετά τη γέννηση, η ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείτε αυξάνεται γρήγορα, φτάνοντας στο μέγιστο περίπου στο 1 έτος. Στη συνέχεια, σταδιακά μειώνεται ξανά – κατά περίπου 3% ετησίως – αλλά μόνο μέχρι την ηλικία των 20 ετών.

  Μια συνταγή που θα σας ανακουφίσει από τους πόνους στις αρθρώσεις. Συνιστάτε και για την γενικότερη βελτίωση της υγείας

Αυτό που μπορεί να προκαλεί έκπληξη είναι ότι ο μεταβολικός σας ρυθμός στη συνέχεια εξισορροπείται και δεν μειώνεται ξανά μέχρι την ηλικία των 60 ετών και στη συνέχεια μειώνεται μόνο κατά λιγότερο από 1% ετησίως. Επίσης οι ερευνητές δεν βρήκαν σημαντικές διαφορές στο μεταβολικό ρυθμό μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Ωστόσο, αυτά τα ευρήματα δεν σημαίνουν ότι η ποσότητα της ενέργειας που καίτε δεν αλλάζει καθώς μεγαλώνετε. Οι ερευνητές υπολόγισαν τον μεταβολικό ρυθμό προσαρμοσμένο στη μάζα χωρίς το λίπος των συμμετεχόντων. Αυτός ο όρος σημαίνει το βάρος τους μείον το λίπος στο σώμα τους. Έτσι, στην πραγματικότητα, εάν το σωματικό σας βάρος, ή πιο συγκεκριμένα, η άλιπη μάζα, αλλάζει, τότε αλλάζει και η ποσότητα ενέργειας που καίτε κάθε μέρα.

Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ποσότητα της άλιπης μάζας αλλάζει δραματικά λόγω του βάρους του μωρού και του πλακούντα, για αυτό και η ενεργειακή σας δαπάνη αυξάνεται.

Καθώς μεγαλώνετε, η σύσταση του σώματός σας αλλάζει και έχετε την τάση να χάνετε μυϊκή μάζα, η οποία αποτελεί μέρος της άλιπης μάζας. Όσο μεγαλώνετε, τόσο περισσότερους μύες χάνετε και τόσο λιγότερη ενέργεια καίτε κάθε μέρα.

 

Σε ποια ηλικία επιβραδύνεται ο τρόπος με τον οποίο το σώμα σας μεταβολίζει την τροφή;

Ο τρόπος με τον οποίο το σώμα σας μεταβολίζει την τροφή καθώς μεγαλώνετε είναι μια διαφορετική ιστορία, ειδικά για τις γυναίκες. Όταν τρώτε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, το σάκχαρό σας αυξάνεται.

Οι εξαιρετικά επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως η ζάχαρη, το λευκό ψωμί και άλλα εξαιρετικά επεξεργασμένα δημητριακά μπορούν να προκαλέσουν απότομη αύξηση, που ακολουθείται από μεγάλη πτώση, κάτω από τα κανονικά επίπεδα. Και αυτό μπορεί να προκαλέσει κόπωση, πείνα, πονοκεφάλους, τρέμουλο και άλλα συμπτώματα.

  Δίκταμος: Το ελληνικό υπερτρόφιμο

Οι μη επεξεργασμένοι υδατάνθρακες όπως αυτοί που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια και τα λαχανικά δεν προκαλούν αυτή την απότομη αυξομείωση.

Εάν τα επίπεδα σακχάρου και λίπους στο αίμα σας παραμένουν τακτικά υψηλά για παρατεταμένη περίοδο, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια ποικιλία βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων αρνητικών προβλημάτων υγείας.

Η έρευνά μας δείχνει ότι οι γυναίκες εμφανίζουν λιγότερο σοβαρές αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα μετά το φαγητό από τους άνδρες. Ωστόσο, οι αποκρίσεις σακχάρου στο αίμα των γυναικών μετά το γεύμα αυξάνονται κατά τη διάρκεια της ενηλικίωσης και μέχρι τα 60 έτη.

Ενώ οι ανταποκρίσεις σακχάρου στο αίμα των ανδρών ξεκινούν πολύ υψηλότερες από τις γυναίκες, παραμένουν σχετικά σταθερές για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους.

Αλλά αυτές οι αλλαγές είναι εξαιρετικά προσωπικές και εξαρτώνται ιδιαίτερα από το πώς το σώμα σας μεταβολίζει συγκεκριμένες τροφές.

Είναι σημαντικό ότι η έρευνα μας έδειξε επίσης ότι ο καθένας μεταβολίζει τα τρόφιμα διαφορετικά και ότι αυτό μπορεί να αλλάξει με την ηλικία. Επιπλέον, το μικροβίωμα του εντέρου σας μπορεί να επηρεάσει τον μεταβολισμό των τροφίμων.

Εν ολίγοις, δεν υπάρχει μια ενιαία προσέγγιση για τη διατροφή, επομένως είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς ανταποκρίνεται το σώμα σας σε συγκεκριμένες τροφές.

 

Μεταβολισμός: Σε ποια ηλικία αρχίζει να επιβραδύνεται;

ΠΗΓΗ: www.newsitamea.gr

truelife.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *