Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες – Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

 

Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες

Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες - Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

 

Γιατί όλοι μιλούν για την συγκεκριμένη δίαιτα;

 

Η αλήθεια είναι πως καλό είναι να αποφεύγουμε τις δίαιτες και να ακολουθούμε έναν γενικότερο υγιεινό τροπο ζωής που θα μας προσφέρει βιταμίνες και στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό. Ωστόσο η παρακάτω δίαιτα, σε βοηθά να απαλλαγείς από τα περιττά κιλά.

Πρόκειται για μία από τις πιο αποτελεσματικές και διάσημες δίαιτες που κυκλοφορούν το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η συγκεκριμένη δίαιτα μπορεί να επιφέρει μεγάλη απώλεια κιλών.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη απώλεια, μπορεί να παρατηρηθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Αναλυτικότερα, όλα όσα οφείλετε να γνωρίζετε για τη συγκεκριμένη δίαιτα:

H δίαιτα Dukan είναι ένα δημιούργημα του Γάλλου γιατρού Pierre Dukan, από όπου πήρε και το όνομά της. Είναι μια δίαιτα που βασίζεται στην κατανάλωση πρωτεϊνών, άπαχων γαλακτοκομικών και μειωμένων υδατανθράκων.

Χωρίζεται σε 4 φάσεις, τις οποίες πρέπει να ακολουθήσεις κατά γράμμα για να έχει αποτέλεσμα. Ο γιατρός και η δίαιτά του, υπόσχονται απώλεια 8-12 κιλών και πολλών πόντων σε λιγότερο από 2 μήνες! Αρκεί να την ακολουθήσεις προσεκτικά και χωρίς λάθη.

 

Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες – Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

 

Δίαιτα Dukan: Η συγκεκριμένη δίαιτα έχει τέσσερις φάσεις

Στις δύο πρώτες φάσεις της δίαιτας, δηλαδή μέχρι να χάσεις τα κιλά που θέλεις, ξεχνάς τις πατάτες, το ρύζι, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το αλεύρι και τη ζάχαρη. Δεν τηγανίζεις, δεν μαγειρεύεις με λάδι, δεν τρως λιπαρά κρέατα ούτε όσπρια και φρούτα. Τρως όσο άπαχο κρέας θέλεις (κοτόπουλο χωρίς πέτσα, μοσχάρι κτλ), ασπράδια αυγών, όλα τα τα ψάρια, θαλασσινά, μαγειρεμένα χωρίς λάδι.

Επίσης τρως άπαχο γιαούρτι και γάλα, μέχρι 1 κιλό την ημέρα.

Αυτά στην πρώτη φάση, που διαρκεί από 2 έως 10 μέρες, ανάλογα τα κιλά που θέλεις να χάσεις. Από τη δεύτερη φάση και μετά τρως σχεδόν όλα τα λαχανικά, ωμά ή μαγειρεμένα, συν κάποιες πρόσθετες τροφές σε μικρές ποσότητες, με τις οποίες έχεις την ευκαιρία να κάνεις διάφορες συνταγές για να υπάρχει ποικιλία στη δίαιτα. Δεν παραλείπεις την τρίτη και τέταρτη φάση, οι οποίες είναι και οι πιο σημαντικές. Γιατί τα κιλά μπορούν πολύ εύκολα να επανέλθουν και μάλιστα με το παραπάνω.

 

Το κλειδί για την επιτυχία της δίαιτας Dukan

Απαραίτητο στοιχείο της διατροφής είναι το πίτουρο βρώμης. Όχι οι νιφάδες βρώμης (κουάκερ), το πίτουρο! Είναι διαφορετικό πράγμα και οι νιφάδες απαγορεύονται.

Στην πρώτη φάση της δίαιτας τρως 1,5 κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης τη μέρα και στη δεύτερη 2 κουταλιές της σούπας, απαραιτήτως! Γενικά μέχρι να τελειώσεις τη δίαιτα, πρέπει να πίνεις τουλάχιστον 12 ποτήρια νερό την ημέρα και να τρως μία κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης.

  Αδυνάτισε με 5 λιποδιαλυτικά ροφήματα που κάνουν… θαύματα!

Μπορείς να το βάλεις μέσα σε γιαούρτι ή γάλα, ή να το κάνεις τηγανίτα, κρέμα, κέικ, ψωμί και διάφορα άλλα που θα τα βρεις σε συνταγές. Να θυμάσαι ότι το πίτουρο βρώμης είναι πλούσιο σε σάκχαρα και πρωτεΐνες και περιέχει υψηλά επίπεδα διαλυτών φυτικών ινών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθει κανείς χορτάτος, ενώ καταπραΰνει τη δυσκοιλιότητα, που θεωρείται αναμενόμενη έπειτα από τέσσερις μέρες στο πρώτο στάδιο της δίαιτας.

Διαρκεί από 2 έως 10 μέρες ανάλογα με την απώλεια κιλών που θέλουμε να επιτύχουμε. Για 1 έως 5 κιλά η διάρκεια είναι 2 μέρες. Για 6 έως 10 κιλά η διάρκεια είναι 3 μέρες. Για 11 έως 15 κιλά η διάρκεια είναι 5 μέρες. Για 16 έως 20 κιλά η διάρκεια είναι 7 μέρες. Για 21 plus κιλά η διάρκεια είναι 10 μέρες.

– Κρεατικά: Μοσχαρίσιο κρέας, μοσχαρίσια μπριζόλα, μπιφτέκι (προσοχή, όχι αγορασμένο έτοιμο ή από ταβέρνα, σίγουρα θα έχει ψωμί και άλλα απαγορευμένα υλικά), μοσχαρίσια γλώσσα, συκώτι (μοσχαρίσιο, αρνίσιο, κοτόπουλου),
γαλοπούλα και ζαμπόν χαμηλών λιπαρών (μέχρι 4% λιπαρά)

– Κυνήγι: Ελάφι, φασιανός, πέρδικα, λαγός, κουνέλι, ορτύκια

– Πουλερικά: Κοτόπουλο, γαλοπούλα (Τα ψήνουμε με την πέτσα για να μη στεγνώσουν, αλλά απαγορεύεται να τη φάμε)

– Ψάρια: Mπακαλιάρος, κέφαλος, ρέγγα, σκουμπρί, πεσκανδρίτσα, σολομός, πέστροφα, μπαρμπούνι, σαρδέλες, τσιπούρα, ξιφίας, τόνος, αυγοτάραχο, ιππόγλωσσα. (Όλα τα ψάρια σε κονσέρβα, εκτός από αυτά που είναι σε λάδι ή σάλτσα. Κονσέρβα με ψάρι σε νερό, πχ τόνο, επιτρέπεται.)

– Θαλασσινά: Όλα τα θαλασσινά: Καλαμάρι, μύδια, κυδώνια, καβούρι, χταπόδι, καραβίδες, γαρίδες, αστακός, μύδια, στρείδια, χτένια, χταπόδι. Μπορούμε να φάμε και θαλασσινά σε κονσέρβα, αρκεί να μην περιέχουν λάδι και ζάχαρη.

– Αυγά: Ασπράδια τρώμε απεριόριστα, προσοχή στους κρόκους ειδικά αν έχουμε κάποιο θέμα με τη χοληστερίνη μας. Σε αυτή την περίπτωση να μην ξεπερνάμε τους 4 κρόκους την εβδομάδα. Αν δεν έχουμε πρόβλημα, μπορούμε να φάμε 1 κρόκο την ημέρα.

 

Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες – Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

 

Περισσότερες συμβουλές για την δίαιτα Dukan

 

– Γαλακτοκομικά: Στην πρώτη φάση καταναλώνουμε απεριόριστα γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι) με 0% λιπαρά. Τα γιαούρτια με κομμάτια φρούτων απαγορεύονται. Αν βρεις κάποιο με άρωμα φρούτου, χωρίς κομμάτια, προσοχή γιατί συνήθως περιέχουν ζάχαρη.

– Γλυκαντικά: Στέβια, σουκραλόζη, Natreen κτλ. Προσοχή γιατί κάποια δεν κάνουν για ψήσιμο, πικρίζουν στις υψηλές θερμοκρασίες. ΟΧΙ γλυκαντικά τύπου στεβιολίνα, φρουκτόζη, νέκταρ αγαύης.

– Αρωματικά-Μπαχαρικά: Ξύδι, μουστάρδα κανονική η ντιζόν χωρίς ζάχαρη (1 κουταλιά του γλυκού), φρέσκα μυρωδικά, σκόρδο, κρεμμύδι 1 μικρό τη μέρα, χυμός ενός λεμονιού, κέτσαπ χωρίς ζάχαρη 1 κουταλιά του γλυκού, 1 κουταλιά της σούπας τοματάκι κονκασέ. Προσοχή να είναι χωρίς ζάχαρη.

  Τι θα φας με 300 θερμίδες μόνο;

– Διάφορα: Μπορούμε να καταναλώνουμε τσίχλες και καραμέλες χωρίς ζάχαρη, έως 5 τη μέρα. Επίσης μπορούμε να φάμε 1 κουταλιά της σούπας goji berries τη μέρα και απεριόριστα shirataki noodles και ρύζι shirataki (OXI κανονικό ρύζι και noodles).

– Ροφήματα: Πρέπει να πίνεις οπωσδήποτε 2 λίτρα νερό τη μέρα. Επιτρέπονται μέχρι 3 αναψυκτικά τύπου κόλα τη μέρα, αρκεί να μην έχουν πάνω από 1 θερμίδα ανά ποτήρι. Επιτρέπεται επίσης το τσάι χωρίς ζάχαρη καθώς και όλα τα αφεψήματα και ο καφές. Το σύνολο των υγρών που καταναλώνεις προσμετράται στα 2 λίτρα νερού που πρέπει να πίνεις και ημερησίως.

 

Δίαιτα Dukan – Συμβουλές ομορφιάς: Τρεις συμβουλές διαίτης για την πρώτη φάση

– Μαγειρεύεις όπως θέλεις, στο φούρνο, στην κατσαρόλα, στον ατμό, στο γκριλ, αρκεί να μη χρησιμοποιείς λάδι και αποφεύγεις τα έτοιμα κρέατα γιατί συνήθως περιέχουν πρόσθετα (πχ ψωμί, άμυλο κτλ) τα οποία απαγορεύονται.
– Επίσης ό,τι καταναλώνεις, προσέχεις να μην έχει πάνω από 10% λιπαρά και 6% υδατάνθρακες.
– Το περπάτημα βοηθάει πάρα πολύ γι’ αυτό προσπάθησε να περπατάς 20 λεπτά τη μέρα.

 

Η φάση αυτή διαρκεί μέχρι να χάσεις όλα τα περιττά κιλά.

– Η διατροφή σου βασίζεται στην εξής εναλλαγή: τη μια μέρα καταναλώνεις καθαρή πρωτεΐνη (όπως και στο πρώτο στάδιο) και την επόμενη μέρα πρωτεΐνη και λαχανικά.

– Μπορείς επίσης να κάνεις 5 συνεχόμενες μέρες πρωτεΐνης και αμέσως μετά 5 μέρες πρωτεΐνη – λαχανικά, ή ακόμη και μόνο 1 μέρα καθαρής πρωτεΐνης την εβδομάδα, όμως σε αυτή την περίπτωση ο ρυθμός απώλειας των κιλών θα μειωθεί. – Τα λαχανικά μπορούν να καταναλώνονται σε λογικές ποσότητες, αλλά πάντα μαζί με πρωτεΐνη και χωρίς πρόσθετο λάδι. – Στη φάση αυτή μπορείς να τρως καθημερινά 1 κουταλάκι του γλυκού ωμό ελαιόλαδο τη μέρα.

– Λαχανικά: Από λαχανικά τρως άφοβα όλες τις σαλάτες και τα χόρτα, αγγινάρες, σπαράγγια, μελιτζάνες, μπρόκολο, λευκό και κόκκινο λάχανο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, σέλερι, αγγούρι, μάραθο, φασολάκια, μπάμιες, πράσα, μανιτάρια, κρεμμύδια, πιπεριές, κολοκύθια, ραδίκια, μαρούλι, σπανάκι, τομάτες. Τα καρότα και τα πατζάρια δεν απαγορεύονται, αλλά καλό είναι να τα τρως με μέτρο (όχι πάνω από 200 γραμμάρια τη βδομάδα το καθένα) γιατί περιέχουν άμυλο. Αυτά που απαγορεύονται είναι τα φρούτα και τα αμυλούχα λαχανικά και όσπρια (π.χ. πατάτες, ρύζι, καλαμπόκι, αρακάς, φασόλια, φακές).

– Γαλακτοκομικά: Ισχύει ό,τι και στην πρώτη φάση για τα άπαχα γαλακτοκομικά. Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών (κάτω από 2%), γιαούρτι, γιαούρτι με γεύση βανίλια, λεμόνι, τυρί (κότατζ 2,2%), κρέμα γάλακτος μέχρι 2% λιπαρά. Προσοχή, γιαούρτια με ζάχαρη και γιαούρτια με φρούτα απαγορεύονται.

  “Koρμί 35αρας”: Η Ρούλα Κορομηλά εξήγησε δημόσια πως διατηρεί τέλεια το σώμα της παρά τα 65 της χρόνια

– Το χοιρινό δεν απαγορεύεται σε αυτή τη φάση, αλλά καλό είναι να αποφεύγεται (εννοείται ότι τα πολύ λιπαρά μέρη όπως πανσέτες, τα ξεχνάς!)

– Αυξάνεις την κατανάλωση πίτουρου βρώμης σε 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα.
– Αυξάνεις την άσκηση σε 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα.
– Για τα υγρά, τα ροφήματα και τα αναψυκτικά ισχύει ό,τι και στην πρώτη φάση.
– Επιλέγεις μόνο 2 τρόφιμα από τη λίστα για την κάθε μέρα και σέβεσαι την επιτρεπόμενη δοσολογία.

 

Η “λευκή μέρα” για την δίαιτα Dukan

Σε περίπτωση που κάποια μέρα έκανες μια παρασπονδία, ή αν δεις ότι η ζυγαριά κόλλησε στα ίδια κιλά για διάστημα που δεν θεωρείς λογικό, μπορείς να κάνεις τη λεγόμενη λευκή μέρα. Τη μέρα αυτή (που μπορεί να είναι και 2-3 μέρες ΤΟ ΠΟΛΥ) καταναλώνεις μόνο κοτόπουλο, ψάρι, αλλαντικά χαμηλών λιπαρών, ασπράδια αυγών, γαλακτοκομικά και το πίτουρο βρώμης που σου αναλογεί.

Διαρκεί όσο και τα κιλά που έχασες, πολλαπλασιάζοντάς τα με το 9. Αν για παράδειγμα έχασες 5 κιλά θα διαρκέσει 5×9=45 ημέρες.

– Καθημερινά καταναλώνεις όση πρωτεΐνη και λαχανικά θέλεις, χωρίς περιορισμούς στην ποσότητα, στους συνδυασμούς και στην ώρα.
– Προσθέτεις στη διατροφή σου ένα φρούτο την ημέρα, εκτός από μπανάνες και κεράσια, δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και 40 γραμμάρια σκληρό τυρί την ημέρα.

 

Δίαιτα «Ντουκάν»: Σε κάνει να χάσεις 12 κιλά σε λιγότερο από 2 μήνες – Ποιες οι τροφές που πρέπει να καταναλώνεις

– Κατά το πρώτο ήμισυ της σταθεροποίησης, τρως μία μερίδα αμυλούχα τρόφιμα την εβδομάδα, και κατά το δεύτερο δύο μερίδες την εβδομάδα. Μία μερίδα σημαίνει 225 γραμμάρια ζυμαρικά με σάλτσα τομάτας χωρίς λάδι ή μία μερίδα φακές, φασόλια, αρακά, ρύζι (κατά προτίμηση καφέ) ή πατάτες.

– Μπορείς να τρως μία ή δύο φορές την εβδομάδα αρνί, χοιρινό και πλήρες ζαμπόν (αφαιρώντας το ορατό λίπος).

– Κατά το πρώτο ήμισυ αυτού του σταδίου, επιτρέπεται μια ημέρα την εβδομάδα να να τρως ό,τι θέλεις. Κατά το δεύτερο ήμισυ, μπορείς να τρως δυο φορές την εβδομάδα ό,τι θέλεις, αλλά όχι σε συνεχόμενες μέρες.

 

athensmagazine.gr

 

Η σελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα.

Συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας για θέματα υγείας.

Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη

-Αν νιώσετε δυσφορία μετά την πρώτη ημέρα της δίαιτας,
να διακόψετε τη δίαιτα αμέσως και συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν χειροτερέψει.

-Και μην ξεχνάτε πώς πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε δίαιτα θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας

Αφήστε μια απάντηση